027 - TALLER DE PERCUSSIÓ (fem la banda sonora d'una cançó)

027 - TALLER DE PERCUSSIÓ (fem la banda sonora d'una cançó)
Eva Mª Domingo Martinez
Curs/taller
Fem la banda sonora d'un conte. A través de l'experimentació amb instruments de percussió no convencional podrem recrear la cançó "A la voreta del mar" fet conte.

Creem una biblioteca sonora amb la construcció d'instruments reciclats i després la fem servir per a narra una història interactiva.
eva domingo2019
Els objectius de l'activitat son: despertar la sonoritat, sense el sentit de la vista; atrevir-se a experimentar i obrir un món plàstic de sons; incentivar la fantasía i la llibertat d'estar en un espai d'experimentació.
En el cas dels instruments reciclats, l'habilitat i la practicitat instantània.
1.-Introducció al món de la percussió:
Mitjançant l'experimentació de l'OÏDA endevinaran instruments no convencionals de percussió; instruments que poden trobar en la natura (com llavors, vieires, cocos), en la seua casa (culleres, paella, ampolla de vidre) o instruments reciclats (agitadors, tambor, pal de pluja).

Mitjançant el TACTE, descobriran les possibilitats de tots els instruments endevinats; podran extraure la seua conclusió de les similituds dels sons que produeixen amb fenòmens de la natura o l'acció de l'ésser humà.

Banda sonora d'un conte-cançó
Després d’haver experimentat en els sons, escoltaran una cançó popular valenciana (adaptada a conte) "A la voreta de la mar" i podran tocar l'ambientació o banda sonora de tot el que ocorre en la història amb els instruments que hem experimentat en la primera part del taller.



Experimentació sonora i tàctil en un espai d'experimentació. Observació e imaginació.
Empoderar als i les participants a la no limitació de la seua pròpia fantasia.

Treball ritmic amb les paraules:
Abans que existira el llenguatge i la notació musical, la transmissió de la música es feia d’una manera oral i repetitiva trobant en les paraules diferents formes d’ensenyança pràctiques i senzilles. En la tradició valenciana per a ensenyar en el tabalet el ritme de passacarrer es diu la següent frase “Quiero que te pongas colorada, quiero que te pongas colorà”, entenent que cada sil•laba és un colp de tambor. El mateix mètode utilitze per a aquest taller amb el ritme de la cançó original que es un 3/4 amb la paraula PLÁ-TA-NO, com la deriva rítmica en forma de funk en la que acabem la cançó amb COCA AMB TOMACA
Posada en comú, creativitat i dificultat del taller
Eva Mª Domingo Martinez
3
1
75
N/A

Add comment


Security code
Refresh


uji50

Universitat Jaume I | Vicerectorat de Cultura, Extensió Universitària i Relacions Institucionals | Servei d'Activitats Socioculturals | Programa d'Extensió Universitària
Àgora Universitària. Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071, Castelló de la Plana
964728896 peu-uji@uji.es